9. Zante Town nocą + Dzień Niepodległości

Cześć kochani !

Dzisiaj  w Grecji obchodzony jest dzień Niepodległości. - 25 marca upamiętnia wybuch powstania w 1821 roku, które z czasem doprowadziło do wyzwolenia kraju spod prawie 400-letniego jarzma niewoli tureckiej.

            Na Zakynthos jak i w całej Grecji odbyły się rano parady z tej okazji. Niestety ze względu, że wczoraj w nocy wybraliśmy się z P. do baru nie było dane mi jej zobaczyć. Mam dla Was jedynie zdjęcia z parady, w której brały udział dzieci ze szkół na Zante, ze strony imerazante.gr. Ze względu, że bardzo chciałam Wam pokazać obchody Dnia Niepodległości, a sama nie brałam w nich udziału mam nadzieję, że oficjalne zdjęcia z tej strony Wam to wynagrodzą :)

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531

Source: http://imerazante.gr/2017/03/25/145531


       U P. w domu celebrowania Dnia Niepodległości nie widać jedynie można posmakować :) Tradycyjną potrawą w tym dniu jest ryba jedzona ze skordalia. A. na ten dzień wybrała morszczuka. Ja osobiście mogłabym dostać tylko skordalia na talerzu. Jest to dip z ziemniaków i czosnku, który jako miłośniczka czosnku uwielbiam! :)

Skordalia, – w kuchni greckiej gęste purée (lub sos, smarowidło, pasta, itd.) sporządzane ze zmiażdżonego czosnku z gęstszą podstawą (którą mogą być duszone ziemniaki, utłuczone migdałyorzechy włoskie albo namokły czerstwy chleb), ubijaną z oliwą z oliwek aż do osiągnięcia jednolicie gładkiej masy

   
      Tak jak wspominałam powyżej, nie udało mi się być dzisiaj na paradzie ze względu naszego wczorajszego wyjścia do baru. Był to bardzo krótki wypad, ponieważ ja bardziej chciałam pospacerować po Zante Town nocą. Pogoda od kilku dni nam bardzo dopisuje za dnia jest tutaj nawet 22 stopnie, także i spacery są wskazane :)

    Życie nocne na Zakynthos jest dość duże i głośne, niestety nie dla mnie :) W większości barów czy klubów, poza sezonem, można usłyszeć tylko grecką muzykę. Jak wiecie uwielbiam patrzeć jak się grecy bawią ale sama się bawić w tych rytmach nie potrafię. Tak też mimo chęci wyjścia od czasu do czasu gdzieś potańczyć po prostu nie mam gdzie. Dlatego już nie mogę się doczekać sezonu gdy muzyka będzie grana pod turystów! :)

     Bar, do którego się wczoraj wybraliśmy do godziny 24 gra muzykę house ale  nie ma tam gdzie tańczyć, poza tym bar to bar :) Dobre miejsce do posiedzenia ze znajomymi. Ze względu, że P. jest znanym Dj-em na wyspie nigdy nie jesteśmy sami :)

    Wiem, że często pytacie mnie o ceny; przykładowy drink- wódka z sokiem pomarańczowym kosztowała mnie wczoraj 6€. Wydaje mi się, że jest to dość przyzwoita cena, w szczególności że jest tam więcej wódki niż soku :) 

     Po wypiciu naszych drinków poszliśmy na spacer, na który się tak uparłam! :) 


Widok na Bohali i St. Mark square

Solomos square

Dionysios Solomos Square

Dionysios Solomos Square

Widok na port

Dionysios Solomos Square

Dionysios Solomos Square


    Przepraszam Was za jakość zdjęć, zmniejszyłam rozmiar za bardzo co sprawiło, że zdjęcia nie są w dobrej formie :(

Pozdrawiam, γεια!

3 komentarze:

  1. Wieczorne zdjęcia mają swój nieodparty urok:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie nocą!
    Czosnek też uwielbiam i wierzę, że kiedyś zjem w takiej formie jak ty :D
    ps. fajna para :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy ! :)

      To prawda, Zante nocą ma swój klimat !

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Polka na Zante , Blogger